2012. november 19., hétfő

What is this, if not marketing?


What is this, if not marketing?

According to one of the momentum in the indictment against Hagyó Miklós, in general the propagation of the BKV’s service is not giving any substantive gain for the company, and the liability for this is absolutely unneeded. According to his reasoning „”the BKV in the field of the public transportation of Budapest are a company in the position of monopoly, which services are known for the purpose audience, for the users of the public transportation in the capital has no other choice in the sphere of the requisition, BKV does not have any contestant


(Photo Source: www.alleywatch.com)

As we already reported earlier, this statement in the sight of the profession is sherry wrong statement, the BKV has a contestant/rival, and however we are not going to angle our post for this.
But: we mentioned that in the end of the 25th of October’s hearing, Hagyó from his bag drawed different souvenirs with the logo of the BKK, proved with this that the BKV today still spend money on marketing. According to his telling, he got this objects from a kid, who got these gifts at a PR event which was supported by the BKK, at the event of the Week of Mobility 2012, on a boat trip. Along with miscellaneous he gave to the court a few balloons, a beach ball, a shawl for cleaning the glasses, shirt, mug, and other objects which had the logo of the BKK which lead by Vitézy and which objects were ordered from public money.
On the 30th of October, similarly to his former boss, Lelovics Ottó, the 5th accused of the BKV case also arrived to the court with souvenirs which had the logo of the BKK (Centre for Budapest Transport). The same as Hagyó, he also traversed the indictment’s statement that the BKV thinks it’s unneeded to spend on marketing because of the position of monopoly. For presenting this, he showed two BKK’s pack of card game, puzzle, pouch/bag and pen, what objects he bought before the hearing at the BKV Store on the Deák Square. 
And now, let’s see the true pearl: if you click on the hereunder work/creation, according to the performers it could have not been finished without the support of the BKV and BKK. This also proves that the managing/leaders of the BKV think that the marketing is important, be whatever is it…
Original:

Mi ez, ha nem marketing?

Címkék: hagyó miklós bkv per marketing | Szerző: Hagyó Dosszié | 7:47 pm
A Hagyó Miklós ellen irányuló vádirat egyik momentuma szerint a BKV szolgáltatásainak propagálása általában véve a társaságnak érdemi hasznot nem hajt, az erre a célra fordított kiadások pedig teljesen szükségtelenek. Indoklásuk szerint „a BKV a budapesti közösségi közlekedés területén monopolhelyzetben lévő vállalat, melynek szolgáltatásai a célközönség előtt ismertek, a fővárosi közösségi közlekedés használói számára a szolgáltatások igénybevétele terén választási lehetőségük nincs, a BKV versenytárssal nem rendelkezik.”


(Kép Forrás: www.alleywatch.com)


Ahogyan arról már korábban is 
beszámoltunk, ez az állítás szakmai szempontból merőben téves kijelentés, a BKV-nak igenis van versenytársa, azonban jelenlegi bejegyzésünket nem erre élezzük ki.
Hanem: említettük azt is, hogy az október 25-ei meghallgatás végén Hagyó a táskájából különböző ajándéktárgyakat húzott elő a BKK logójával, ezzel bizonyítva, a BKV ma is költ marketingre. Elmondása szerint a tárgyakat egy kisgyerektől kapta, aki ingyen jutott az ajándékokhoz a BKK által támogatott PR-eseményen, a 2012-es Mobilitási Héten, egy hajókiránduláson. Egyebek mellett átadott a bíróságnak néhány lufit, egy strandlabdát, egy szemüvegtörlő-kendőt, pólót, bögrét, és egyéb, a Vitézy vezette BKK logójával ellátott, közpénzből megrendelt, ingyen osztogatott tárgyakat.
Október 30-án volt főnökéhez hasonlóan Lelovics Ottó, a BKV-per ötödrendű vádlottja is a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) logójával díszített ajándéktárgyakkal érkezett a bíróságra. Akárcsak Hagyó, ő is így kifogásolta a vádirat azon állítását, hogy a BKV monopolhelyzete miatt szükségtelen marketingre költeni. Ezt illusztrálandó bemutatott két pakli BKK-s kártyajátékot, puzzle-t, zacskót és tollat, amely tárgyakat a tárgyalás előtt vett a Deák téri BKV-szuvenírboltban.
És most lássunk egy igazi gyöngyszemet: az alábbi linken elérhető alkotás az előadók szerint nem készülhetett volna el a BKV Zrt. és a BKK támogatása nélkül. Ez is azt igazolja, hogy a jelenlegi vezetőség is fontosnak tartja a marketinget, legyen az akármilyen is...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése