What is this, if not marketing?
According to one of the
momentum in the indictment against Hagyó Miklós, in general the propagation of
the BKV’s service is not giving any substantive gain for the company, and the liability
for this is absolutely unneeded. According to his reasoning „”the BKV in the
field of the public transportation of Budapest are a company in the position of
monopoly, which services are known for the purpose audience, for the users of
the public transportation in the capital has no other choice in the sphere of
the requisition, BKV does not have any contestant
(Photo Source: www.alleywatch.com)
As we already reported earlier, this statement in the
sight of the profession is sherry wrong statement, the BKV has a
contestant/rival, and however we are not going to angle our post for this.
But: we mentioned that in the
end of the 25th of October’s hearing, Hagyó from his bag drawed different
souvenirs with the logo of the BKK, proved with this that the BKV today still
spend money on marketing. According to his telling, he got this objects from a
kid, who got these gifts at a PR event which was supported by the BKK, at the
event of the Week of Mobility 2012, on a boat trip. Along with miscellaneous he
gave to the court a few balloons, a beach ball, a shawl for cleaning the
glasses, shirt, mug, and other objects which had the logo of the BKK which lead
by Vitézy and which objects were ordered from public money.
On the 30th of October, similarly to his former boss,
Lelovics Ottó, the 5th accused of the BKV case also arrived to the court with
souvenirs which had the logo of the BKK (Centre for Budapest Transport). The
same as Hagyó, he also traversed the indictment’s statement that the BKV thinks
it’s unneeded to spend on marketing because of the position of
monopoly. For presenting this, he showed two BKK’s pack of card game, puzzle,
pouch/bag and pen, what objects he bought before the hearing at the BKV Store
on the Deák Square.
And now, let’s see the true
pearl: if you click on the hereunder work/creation, according to the performers
it could have not been finished without the support of the BKV and BKK. This
also proves that the managing/leaders of the BKV think that the marketing is
important, be whatever is it…
(Here is the link: http://atv.hu/cikk/20121030_sihuhu_retyeruty_mulatos_video_a_bkv_rol?source=hirkereso)
Source: http://hagyodosszie.blog.hu/2012/11/05/mi_ez_ha_nem_marketing
Source: http://hagyodosszie.blog.hu/2012/11/05/mi_ez_ha_nem_marketing
Original:
Mi ez, ha nem marketing?
A
Hagyó Miklós ellen irányuló vádirat egyik momentuma szerint a BKV
szolgáltatásainak propagálása általában véve a társaságnak érdemi hasznot nem
hajt, az erre a célra fordított kiadások pedig teljesen szükségtelenek.
Indoklásuk szerint „a BKV a budapesti közösségi közlekedés területén
monopolhelyzetben lévő vállalat, melynek szolgáltatásai a célközönség előtt
ismertek, a fővárosi közösségi közlekedés használói számára a szolgáltatások
igénybevétele terén választási lehetőségük nincs, a BKV versenytárssal nem
rendelkezik.”
Ahogyan arról már korábban is beszámoltunk, ez az állítás szakmai szempontból merőben téves kijelentés, a BKV-nak igenis van versenytársa, azonban jelenlegi bejegyzésünket nem erre élezzük ki.
(Kép Forrás: www.alleywatch.com)
Ahogyan arról már korábban is beszámoltunk, ez az állítás szakmai szempontból merőben téves kijelentés, a BKV-nak igenis van versenytársa, azonban jelenlegi bejegyzésünket nem erre élezzük ki.
Hanem: említettük azt is, hogy az október 25-ei meghallgatás
végén Hagyó a táskájából különböző ajándéktárgyakat húzott elő a BKK logójával,
ezzel bizonyítva, a BKV ma is költ marketingre. Elmondása szerint a tárgyakat
egy kisgyerektől kapta, aki ingyen jutott az ajándékokhoz a BKK által
támogatott PR-eseményen, a 2012-es Mobilitási Héten, egy hajókiránduláson.
Egyebek mellett átadott a bíróságnak néhány lufit, egy strandlabdát, egy
szemüvegtörlő-kendőt, pólót, bögrét, és egyéb, a Vitézy vezette BKK logójával ellátott,
közpénzből megrendelt, ingyen osztogatott tárgyakat.
Október
30-án volt főnökéhez hasonlóan
Lelovics Ottó, a BKV-per ötödrendű vádlottja is a Budapesti
Közlekedési Központ (BKK) logójával díszített ajándéktárgyakkal érkezett a
bíróságra. Akárcsak Hagyó, ő is így kifogásolta a vádirat azon állítását, hogy
a BKV monopolhelyzete miatt szükségtelen marketingre költeni. Ezt
illusztrálandó bemutatott két pakli BKK-s kártyajátékot, puzzle-t, zacskót és
tollat, amely tárgyakat a tárgyalás előtt vett a Deák téri BKV-szuvenírboltban.
És
most lássunk egy igazi gyöngyszemet: az alábbi linken elérhető alkotás az előadók szerint nem készülhetett volna el a BKV Zrt. és a BKK
támogatása nélkül. Ez is azt igazolja, hogy a jelenlegi vezetőség is fontosnak
tartja a marketinget, legyen az akármilyen is...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése